FAQ

1. Hoe kan ik meedoen aan BNA Beste Gebouw van het Jaar?
Om mee te kunnen doen aan BNA Beste Gebouw van het Jaar zijn er spelregels opgesteld waar elke deelnemer aan hoort te voldoen. Belangrijk om te weten is dat zowel BNA-leden en niet-leden kunnen aan deze prijs meedoen. Bekijk alle spelregels

2. Wanneer ontvangen we een factuur?
De factuur wordt na de deadline van het inzenden automatisch verstuurd. Pas na betaling van de factuur dingt het gebouw mee naar de prijs. Houd rekening met een spoedbetaling, want de factuur dient in diezelfde week betaald te worden, dus vóór 13 maart.

3. Wordt de website niet goed weergegeven?
De oorzaak van dit probleem is de internetbrowser. Als je Internet Explorer 9 of een oudere versie gebruikt, is het verstandig deze te updaten. Om te zien welke versie je gebruikt klik je op het icoontje ‘Extra’, rechtsboven in het scherm. Wanneer je klikt op ‘Over Internet Explorer’ wordt aangegeven welke versie je gebruikt en de mogelijkheid gegeven om te updaten naar een nieuwere versie. Je kunt de nieuwste versie downloaden. Een andere mogelijkheid om dit probleem te verhelpen is om te downloaden.

4. Ons bureau is geen BNA-lid, kunnen we deelnemen?
Deelname staat open voor alle bureaus die lid zijn van de BNA en alle andere binnen- en buitenlandse architectenbureaus. In het kader van deze prijs worden als architectenbureau beschouwd: alle bureaus die in hoofdzaak architectenwerkzaamheden verrichten en waarvan ten minste één van de bestuurders als architect staat ingeschreven bij het Nederlandse Bureau Architectenregister of een gelijkwaardige buitenlandse instelling.

5. Waarom zijn er maximaal twee inzendingen per deelnemer?
Het aantal inzendingen is gemaximaliseerd tot twee inzendingen. Op deze manier kan de jury de inzendingen zo goed mogelijk beoordelen.

6. Waarom moeten wij als BNA-lid betalen voor een inzending?
Meedoen aan BNA Beste Gebouw van het Jaar biedt deelnemers de kans zich te profileren op diverse mediakanalen, waaronder de dagbladen, het Jaarboek Architecten en de communicatiekanalen van de BNA. Daarbij heb je de mogelijkheid om de prestaties te tonen aan een deskundige jury. Daarom wordt deze bescheiden bijdrage gevraagd vanwege de gewijzigde koers van de BNA om een extra bijdrage te vragen voor sommige activiteiten.

7. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuwe aanvragen?
Als je in de rechterbovenhoek van het scherm op de knop inloggen klikt zie je een venster verschijnen. In dit venster staat in lichtgrijs geschreven: “Wachtwoord vergeten?”. Hier kan je jouw wachtwoord opvragen.

8. Lukt het niet om een foto te uploaden?
Beelden worden aangeleverd in JPG of PNG, liefst in liggend formaat van 1800 pixels breed. Resolutie is 300 dpi (maximaal 2 MB per beeld). Tenminste één foto heeft een hoge resolutie voor promotionele doeleinden door de BNA.

9. Tot wanneer kan ik inzenden?
Inzenden kan tot en met 6 maart 2017 tot 17.00 uur. In de dagen erna worden de inzendingen gecontroleerd. Zorg er voor dat er iemand bereikbaar is om eventuele vragen te beantwoorden.

10. Wat moet er in de pdf-presentatie staan?

  • De pdf dient als aanvulling op de overige informatie op de projectpagina;
  • Het document bevat tekeningen en ander beeldmateriaal, eventueel met een korte toelichting;
  • De presentatie dient ten minste een representatieve plattegrond, doorsnede en situatietekening te bevatten;
  • Het bestand is maximaal 4 pagina’s en 2 MB groot en bestaat uit 1 document. Een vereiste is dat het document op scherm goed leesbaar moet zijn.
  • De deelnemers wordt geadviseerd materiaal in kleur te gebruiken, de ervaring leert dat de jury hierdoor een betere indruk van het gebouw krijgt;
  • Probeer daarnaast jargon zoveel mogelijk te vermijden en verschaf informatie over onder meer de locatie, de situering in de omgeving, aanzichten, het interieur, het materiaalgebruik en de kleurtoepassing;

11. Wanneer kan er gestemd worden voor de publieksprijs?
Het publiek kan kiezen uit de gebouwen die door de jury genomineerd zijn. Stemmen voor de publieksprijs kan van 21 maart tot en met 1 mei 2017.

12. Waarom kan er niet gestemd worden op mijn gebouw?
Het publiek kan kiezen uit de gebouwen die door de jury genomineerd zijn. De genomineerden worden eind maart bekendgemaakt

13. Wanneer vindt de uitreiking plaats?
De prijsuitreiking vindt plaats op 19 mei 2017 .

 14. Onder welke categorie valt ons gebouw?

  • Identiteit & Icoonwaarde (‘placemaking’): de wijze waarop het gebouw de identiteit van zijn wijdere omgeving (stad of dorp) versterkt.
  • Leefbaarheid & sociale cohesie (‘livability’): de wijze waarop het gebouw de leefbaarheid versterkt.
  • Stimulerende omgevingen (‘stimulating environments’): de wijze waarop het gebouw bijdraagt aan de verbetering van de gehuisveste functie(s) zoals bijvoorbeeld verbeteren van de leerprestaties (onderwijs), aan genezing (zorg) of werkprestaties (kantoren).
  • Particuliere woonbeleving (‘personal environments’): de wijze waarop een woning het woongenot van de bewoner verhoogt en ruimte biedt aan zijn persoonlijke woonwensen.
  • Lees meer tips over het inzenden in de juiste categorie

15. Kan ik inzenden in meerdere categorieën?
Een gebouw mag maar in één categorie worden ingezonden.

16. Welke gegevens zijn openbaar en welke niet?
De gegevens ‘bouwsom’ en ‘naam opdrachtgever’ zijn af te schermen voor publicatie.

 

Inloggen op
Gebouw van het jaar

Wachtwoord vergeten?
Registreren (Sluiten)