Sponsoren

Hoofdsponsor

Saint-Gobain Building Glass produceert glas met hoge toegevoegde waarde dat het comfort van de gebruikers verbetert, en dit sinds 350 jaar.

innovatie

De activiteiten van Saint-Gobain Building Glass Benelux hebben betrekking op een grote groep van toepassingen dankzij het zeer uitgebreid gamma van glasproducten. De producten zijn bestemd voor de woningbouw (binnen- en buitenbeglazing), en utiliteitsbouw. Innovatie is één van de sleutelbegrippen van de onderneming en heeft betrekking op de verschillende glasfuncties: transparantie, thermische en akoestische isolatie, veiligheid, zonwering, interieurinrichting en het gebruiksgemak.

duurzaam bouwen

Saint-Gobain Building Glass wil bijdragen aan duurzaam bouwen en verbouwen door middel van:het uitvoeren van een volledige levenscyclusanalyse (LCA) van haar producten om zo de energieconsumptie van deze in kaart te brengen; de ontwikkeling van producten die de impact op het milieu beperken; het steunen van projecten die duurzaam bouwen en verbouwen stimuleren en toegankelijk maken.

Geïnteresseerd in het sponsoren van BNA Beste Gebouw van het Jaar? Neem contact op met Renson van Tilborg, +31 20 555 36 22.


Co-sponsoren

Het keurmerk staat voor gegarandeerde kwaliteit van (metalen) gevels en gevelelementen. Om zeker te zijn van deze kwaliteit, nemen architecten het VMRG Keurmerk op in bestekken. Alle bedrijven die lid zijn van de VMRG, de VMRG gevelbouwers, werken conform de VMRG Kwaliteitseisen en Adviezen en zijn in het bezit van het VMRG Keurmerk. De VMRG gevelbouwers worden jaarlijks gekeurd om vast te stellen of ze voldoen aan de hoge VMRG normen. De keuringen worden verricht door SKG-IKOB Certificatie, een onafhankelijke instelling die onder toezicht staat van de Raad voor de Accreditatie. De aan de keuringen verbonden normen zijn terug te vinden in de VMRG Kwaliteitseisen en Adviezen.

Natuurlijk voldoen de metalen kozijnen, ramen, deuren, serres en vliesgevels aan de eisen gesteld in het Bouwbesluit. Bij het Bouwbesluit gaat het om minimumeisen. De VMRG gevelbouwers leggen zich een aantal aanvullende en belangrijke extra eisen op. Hiermee zorgt VMRG voor optimale kwaliteitsbevordering in de markt van de gevelbouw. De leden van de VMRG zijn te vinden op de VMRG Keurmerk website. Alleen deze bedrijven mogen het VMRG Keurmerk te voeren. Dit keurmerk geeft aan dat u met deskundigheid te maken heeft op het gebied van de industriële gevelbouw.

 

Reynaers ontwikkelt en verkoopt aluminium raam-,  deur- en vliesgevelsystemen in nauwe samenwerking met architecten, investeerders en gevelbouwers. Met deze samenwerking krijgt de BNA extra middelen voor de programma’s van de branchevereniging.

Net als de BNA is Reynaers gefocust op ondernemerschap en innovatie. Hans van der Looij, Sales & Marketing manager van Reynaers, legt uit: ‘’Als familiebedrijf zit dat ondernemerschap al meer dan 50 jaar in ons DNA. Wij verbinden bouwpartijen aan elkaar. Samen willen we de waarde van gebouwen verhogen en de leef- en werkomgeving van mensen verbeteren. In de samenwerking met architecten en gevelbouwers vindt daarom volop productontwikkeling plaats en bieden we actief ondersteuning bij projectoplossingen.’’

Reynaers wil graag in een vroeg stadium ondersteuning bieden. Van der Looij: ‘’Door al vroeg met opdrachtgevers, architecten, aannemers en toeleveranciers aan tafel te zitten, kun je beter inspelen op vragen en eisen. Wij willen graag meedenken en ondersteuning bieden bij de juiste productkeuze. Meedenken en adviseren, zorgt voor hoge kwaliteit en bespaart uiteindelijk kosten. Architecten kunnen daarom altijd ondersteuning vragen bij de projectadviseurs van Reynaers.”

Reynaers is een A-merk met wereldwijd kantoren in 40 landen en verkoop in 70 landen. Het bedrijf beschikt over 12 distributiecentra en 3 testcentra. Bij het hoofdkantoor in Duffel, België, bevindt zich het Reynaers Institute, een van de grootste particuliere testcentra van Europa. Vanuit Helmond ondersteunt Reynaers de bouw in Nederland. Daarmee is het een prima strategische partner om de toekomst tegemoet te gaan.

 

Kingspan is wereldwijd marktleider  als het gaat om hoogwaardige oplossingen voor duurzame gebouwen. Wij innoveren, zodat u de energie-efficiënte gebouwen kunt ontwerpen en bouwen die duurzaam, stijlvol en veilig zijn. De Kingspan groep bestaat uit vijf divisies die u voorzien van innovatieve en toonaangevende producten voor energie-efficiënte en duurzame gebouwen: Insulated Panels, Insulation, Light & Air, Water & Energy en Access Floors.

Als fabrikant gaan wij verder dan het leveren van een groot assortiment. We bieden onze relaties vergaande service en garantie en leveren een groot spectrum aan technische ondersteuning en klantenservice. www.kingspanpanels.nl en www.kingspaninsolution.nl

 

BNA Partner
Sinds 2017 is Kingspan partner van BNA. Onze producten stellen architecten in staat om hedendaagse, constructieve uitdagingen het hoofd te bieden en functionele, duurzame gebouwen te ontwerpen die esthetisch van hoge kwaliteit zijn, maar ook voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van energiebesparing. Wat betreft verschillende milieulabels verbetert de gebouwscore aanzienlijk wanneer de producten van Kingspan worden toegepast. De kern van ons assortiment heeft dan ook een BRE A+ rating in de BRE Green Guide to Specification en regelmatig worden onze projecten bekroond met BREEAM Excellent of Outstanding certificering.

Bekijk onze websites: www.kingspanpanels.nl en www.kingspaninsulation.nl of ga voor alle oplossingen van Kingspan naar www.kingspan.com/nl/

 

Met Wienerberger, producent van de keramische bouwschil en bestrating, heeft de BNA er een vijfde partner bij. Arie van Zadelhoff, directeur acquisitie en projecten bij Wienerberger, is blij met het partnerschap: “De BNA en wij hebben een gedeelde doelgroep. Daarom zien we het als een verrijking om marktontwikkelingen, productontwikkelingen en duurzaamheidsambities te delen en waar mogelijk met elkaar te innoveren.”

Bij Wienerberger zijn we overtuigd van de kracht van keramiek. Als geen ander weten we hoe onze bakstenen en keramische dakpannen een omgeving tot leven kunnen brengen. Op de authentieke sfeer, de warme uitstraling en het uitstekende comfort van duurzaam keramiek kunnen we nog honderden jaren bouwen. Want ook over 100 jaar willen we nog prettig kunnen wonen, werken en leven. Keramiek leeft! Samen met onze opdrachtgevers zoeken we steeds naar nieuwe toepassingen om onze toekomstige leefomgeving vorm te geven.

Dagelijks werken bij Wienerberger ongeveer 800 mensen met passie aan het vervaardigen van keramiek en het ondersteunen van onze opdrachtgevers op een eigentijdse manier. Vooroplopen en vaak net dat stapje meer zetten voor onze klanten, uit liefde voor het vak: dat kenmerkt ons. Met het beste product en een uitstekende service. Want wij zijn uw partner in keramiek. Dát is Wienerberger.

Bekijk onze website: www.wienerberger.nl

Forbo, marktleider in vloerbedekking. Forbo hoopt op een langdurig partnerschap met de BNA in de zoektocht naar duurzame oplossingen. “Samen kunnen we nog beter aansturen op de noodzakelijke maatschappelijke verandering binnen de gebouwde omgeving en een positieve bijdrage leveren aan het klimaat. Dat de BNA dit ook voorstaat, bleek wel uit de recente oproep van de BNA-bestuurders Nathalie de Vries en Fred Schoorl aan de architectenbranche om zich gezamenlijk nog meer te verbinden aan de maatschappelijke agenda en te gaan for the greater good“, Udo Weijkamp, Directeur Forbo Flooring Nederland.

Forbo hoopt met deze samenwerking en de daarmee samengaande kennisoverdracht, producten en diensten nog duurzamer te maken. Forbo streeft naar een 100% schone en gezonde leefomgeving. De dialoog met de architectenbranche is voor Forbo en de toekomstige ontwikkelingen enorm belangrijk en leerzaam. Daarnaast willen zij de architecten graag op de hoogte houden van laatste ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld de introductie van de nieuwe, bijna circulaire, CO2-neutrale Marmoleum Marbled-collectie. Alhoewel het bereiken van de CO2-neutrale Marmoleum-status een belangrijke prestatie is voor Forbo in het streven naar betere omgevingen, concentreert de duurzame toekomst zich op 100% gezonde gebouwen en circulariteit om zo het Klimaatakkoord van Parijs een flinke stap voor te blijven.

Dit jaar zullen zij nog actiever Marmoleum-snijafval inzamelen bij klanten om opnieuw te verwerken in hun product. Daarnaast onderzoeken zij op dit moment intensief hoe de reststroom Marmoleum tot een nieuw product kan worden verwerkt.

Bekijk onze website: www.forbo.com

Mediapartner

 

De Volkskrant – opgericht in 1919 – is met een oplage van een kwart miljoen één van de meest gelezen kranten van het land. De Volkskrant besteedt graag redactionele aandacht aan de verkiezing, omdat niet de architect maar het gebouw alle eer krijgt en omdat maatschappelijke meerwaarde het belangrijkste jureringscriterium is. De Volkskrant zal eind maart ook een oproep doen aan lezers en meelezers om te stemmen op de door de vakjury genomineerde gebouwen.

Inloggen op
Gebouw van het jaar

Wachtwoord vergeten?
Registreren (Sluiten)